[O2] Czasami zgrzytająca jedynka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maniek860824
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O2] Czasami zgrzytająca jedynka

    meridomaniak, numerów jest masa - jaki ma mieć dekor?

    1Z1858418 - generalnie to jest nr przewodni - należy dodać kolor.

    Tu np czarne piano : 1Z1858418NN77

    To jest CHYBA te srebrna krata : 1Z2858418A3AV
  • KrisSz
    Classic
    • 2011
    • 14

    #2
    [O2] Czasami zgrzytająca jedynka

    Od pewnego czasu sporadycznie pojawia mi się w dzieciowozie (opis w profilu przebieg około 50 tys. KM) zgrzytanie a w zasadzie zgrzytanie z łupnięciem/szarpnięciem odczuwalne przez siedzenie i konstrukcję auta podczas wkładania 1-ki .

    Dzieje się tak zarówno przy wkładaniu 1-ki na postoju (ale nie zawsze) jak i przy próbie redukcji (też nie zawsze) z innego biegu (wiem nie powinno się redukować do 1-ki ale przy niektórych podjazdach lub wleczeniu się w korku 2-ka jest po prostu za słaba).

    Sprzęgło sprawdzone w serwisie, bierze dość wysoko, żadnych problemów z wkładaniem żadnych innych biegów, żadnego ślizgania się sprzęgła, wciskane do samego końca, etc.

    Czy ktoś miał podobne objawy albo może pomóc w diagnozie problemu. Serwis Skody jest tu mało pomocny.

    Pozdrawiam

    K

    Komentarz

    • Ceed1
      Rider
      • 2012
      • 461

      #3
      W testach aut używanych piszą o tym, że w 1,8 TSI padają skrzynie biegów. Niestety nie wiem dlaczego.

      Komentarz

      • adalbert
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 260
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        To ja tylko napisze, że u mnie po bardzo prostej regulacji przestało.
        Otwierasz maskę, szukasz linek od dzwigni zmiany biegów, tam są zabezpieczone sprężynkami elementy przez które przechodzą te linki - luzujesz je zupełnie tak by w oczka w obudowie wcisnąć "L" która "tam wystaje" z drutu, a od strony manetki zmiany biegów (po podniesieniu "mieszka" - schodzi razem z plastikiem wokoło) są dwa oczka na bodaj 5,5 mm średnicy, w które wkładasz jakiś dobrze dopasowany śrubokręt. Po włożeniu tego śrubokręta i tej L przy skrzyni tak "naciągasz linki by nie miały żadnych specjalnych luzów, jak też nie "ciągnęły" za mocno.

        Jak zakończysz, to wg mnie przestanie szarpać
        Ale oczywiście mogę się mylić, bo to tylko twój opis plus moje jego zrozumienie :diabelski_usmiech
        Była O2, Jest SuperB!

        Komentarz

        Pracuję...